مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:402023-12-03اقتصادي

راه اندازی موزه نهاوند نیازمند اعتبارات ویژه است 


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: برای راه اندازی موزه نهاوند باید سه دانگ باقیمانده خانه تاریخی صمصام خریداری شود که با توجه به قیمت بالایی که مالک پیشنهاد داده، - نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

محمد احمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای راه اندازی موزه نهاوند قبلاً سه دانگ از خانه تاریخی صمصام از مالک خریداری شده و باید سه دانگ دیگر نیز خریداری شود و مالک مبلغی در حدود 18 میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

وی تصریح کرد: برای تملک باقیمانده این بنا به اعتبار زیادی با توجه به پیشنهاد مالک نیاز است که متأسفانه اعتبارات ما کفاف خریداری سه دانگ باقیمانده این بنا را نمی دهد.

احمدی با بیان اینکه سه دانگ از این بنا با اعتبارات سال 1400 خریداری شده است، ادامه داد: پیگیر هستیم بتوانیم سه دانگ دیگر را خریداری و کامل تملک کنیم و البته پیشنهاد خریداری بخش باقیمانده از اعتبار ملی ارائه شده است که به محض تخصیص اعتبار و تملک این خانه تاریخی درخواست موزه را صادر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاز نهایی مرمت کاروانسرای سعادت نهاوند سال آینده انجام می شود، افزود: سومین و آخرین فاز مرمت کاروانسرای سعادت نهاوند که از مراکز باراندازی کالاهای اقتصادی و راسته بازار قدیم این شهرستان است، سال آینده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی موزه نهاوند نیازمند اعتبارات ویژه است 

راه اندازی موزه نهاوند نیازمند اعتبارات ویژه است